> Follow ¦Dashboard <
Chocolate.


About Item Story Credit


Dunia tadika :)
Monday 26 November 2012 | 21:25 | 0 chocolate

Assalamualaikum :) haii , arini mood aku tetibe flashback cerita 10 tahun lepas . 10 tahun ? :O dlm otak aku 10 tahun tu mcm terlalu cepat utk manusia berubah dr  zaman kanak-2 ke zaman remaja . dlm 10 tahun tu mcm-2 yg berubah . kalau dulu 6 tahun , sepuluh taun lepas tu dah 16 tahun . kalau dulu xd masalah , sekarang bertimbun masalah . kalau dulu belajar ABC , asas mengira , sekarang blajar fizik , kimia , bio , admath  . kalau mase zaman tadika dlu , xd parasaan , sekarang  ? fuhhh ~ semua tu dah berubah ! # statement last tu bukn semua org#  HAHA

Sebenar’y aku update sal tadika ni sbb aritu aq kemas-2 terjumpa gambar mase tadika , alolo comel’y ! haha  *ehh ! suke aty ea aku puji diri sendiri* ehh ! bukan aku sorang tau yg ckp xD aq mcm ta caye 10 tahun lepas ,  aku kecik mcm tu , oke foe sure mase tu aku bukan iezlyn , bukan budax yg byk ckp , baik aje . tp lepas 10 tahun ! name pun dah berubah , iezlyn ? kenapa iezlyn ? oke tuu kau tye cikgu Hamid , dy yg start dlu . xD “ijlin” HAHA maybe sebab norIEZLYaNa = iezlyn , better  dr yana . aku still bole terima org pggil lyana .

Kenangan mase tadika ? :O oke mase tadika dulu aq ta se’femes’ mane pon . ahh ! memang ta femes lahh senang cite ! mase tuu sidaa pun pndang aku sebelah mate je xD

Oke ! meh sini kite kenang same-2 ap yg jadi mase tadika dulu , zaman yg paling best ! tapi mase tu aq g skula freehair tau . kau jgn ta tau ? HAHA . sape mase tadika dlu ade tulis name kat kasut ? yeah ! kite geng ! yela , takut kasut’y ilang . byk-2 bende yg aku suke time tadika ni beg aku ! beg aku warna pink , gambar ape tah aku dah lupe . sailormoon kot . nak tau nape aku suke beg ? ntah la , aq pon x tau nape aku suke , tp yg penting bau kedai ue smpai ujung  taun ta ilang ! punye la aku sayang beg tuu , maybe sbb tu beg pertama kot . zaman tadika ni nak makn pon tayah bayar . time mkn smua mkn ! paling best , tadika ade dapur ! HAHA . ta ke unik tuu ? *jgn samekan ngan pendidikan khas*

Part yg paling best kan , 10 tahun dulu , aku tersgt lah expert part-2 bergayut ni ! alah , lau kau g playground mane-2 , kan ade menatang yg utk gayut tu kan ? haa , dulu aq teror ! sekarang ? nak gayut satu ‘palang’ tu pun ta mampu . HAHA . lagi ? err , mase tadika bole tido pas senam . lau dulu x silap aku senam ari kamis . lau sekarang ni nak tido pon susah . tapi aku ? haha , bantai jela . belajar ta belajar ! janji mate aku puas ! naseb baekk la sidaa selalu menjalankan tanggunjawab utk mengejut smbil teperanjat kan aku . penangan sidaa terus segar bugar aku dibuat’y xD

Lagi , mase tadika dulu balik cepat . sekarang ? err , paling cepat  1.50 . tuu blum lagi cikgu nak buad tusyen :O aisyy ,belajar makin lame makin payah . lagi ? mcm yg aku ckp tadi , mase kat tadika dulu freehair . ari jumaat je pakai tudung >< sekarang kalau kau nak mcm tuu , GILA name’y !

Ehh ? banyak aq dah taip . awan pon dah besar sgt nih xD pape pon , manusia memang makin lame makin meningkat umur . makin lame kite kat dunia ni , mcm-2 yg kite jumpe , kita rase . mcm-2 cabaran kat dunia nih . sedih , happy , marah tuu semua lumrah . siapa pon kite esok , kite jgn lupe family , kawan n paling penting jgn lupa Allah . setiap yg hidup akan mati xD

Sebelum aku tutup cerita , aku nak ckp pemain bola sepak semalam cam err . serius , terabur ! senang-2 s’pore 3-0 ? pertahanan m’sia sgt lemah . *cehh aku!* tapi ta ley nak salahkan sape-2 . lawan’y pon bukan calang-2 kan ? singapore kot -.- HAHA  , k baii :)



OLDER POST